Zarządzenie Nr 0151/114/2009
Burmistrza Miasta i Gminy Strzelin
z dnia 30 czerwca 2009 roku
w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie.
Na podstawie art. 30 ust. 1 Ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym
(tekst jednolity Dz. U z 2001r Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) w związku §3 z z pkt. 3 Uchwały Nr V/25/90 Rady Miejskiej w Strzelinie w sprawie powołania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie (zmiana; Uchwała Nr XIII/146/2003 Rady Miejskiej Strzelina z dnia 20 listopada 2003r zmieniającej uchwałę Nr V/25/90 Rady Miejskiej w Strzelinie z dnia 23 sierpnia 1990r w sprawie powołania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie) Burmistrz Miasta i Gminy Strzelin zarządza, co następuje:
§1
Zatwierdzić Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie.
§2
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Strzelinie.
§3
Traci moc Zarządzenie Nr 0151/3/2004 z dnia 20.09.2004r Burmistrza Miasta i Gminy Strzelin
w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Strzelinie ze zmianą. Zarządzenie Nr 0151/140/2006 Burmistrza Miasta i Gminy Strzelin z dnia 16 sierpnia 2006r w sprawie zatwierdzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie
§4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Burmistrza
Miasta i Gminy Strzelin Nr 0151/114/2009
z dnia 30- czerwca 2009r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W STRZELINIE
I Postanowienia ogólne
§1
Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie, zwany dalej „regulaminem” określa szczegółową strukturę organizacji i zasad funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie zwanego dalej „ośrodkiem”.
§2
Podstawy prawne i przedmiot działania Ośrodka określa statut Ośrodka.
§3
Postanowienia regulaminu dotyczą wszystkich pracowników Ośrodka bez względu na rodzaj wykonywanej pracy i zajmowane stanowisko służbowe. Każdy pracownik przy przyjęciu do pracy winien być z nim zapoznany.
§4
1. Przy załatwianiu spraw stosuje się postanowienia kodeksu postępowania administracyjnego chyba, że przepisy szczegółowe stanowią inaczej.
2. Czynności biurowe i kancelaryjne regulowane są postanowieniami instrukcji kancelaryjnej wraz z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
3. Ogólne zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych, zakładowy plan kont, wykaz ksiąg rachunkowych regulują zasady (polityki) rachunkowości w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Strzelinie.
§5
Funkcjonowanie Ośrodka opiera się na zasadach:
1. Jednoosobowego kierownictwa.
2. Służbowego podporządkowania.
3. Szczegółowego podziału zadań, czynności , uprawnień i obowiązków.
4. Indywidualnej odpowiedzialności za należyte wykonywanie tych zadań, czynności, uprawnień
i obowiązków.
II Zasady kierowania
§6
1. Na czele Ośrodka stoi Kierownik, będący przełożonym wszystkich pracowników Ośrodka.
2. Kierownik kieruje Ośrodkiem przy pomocy Zastępcy Kierownika i Głównego Księgowego.
III Zakres działań i kompetencji Kierownika, Zastępcy Kierownika, Głównego Księgowego
§7
1. Do zadań Kierownika ośrodka należy:
1) Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Ośrodka i kierowanie jego działalnością.
2) Reprezentowanie Ośrodka.
3) Wydawanie wewnętrznych zarządzeń, aktów.
4) Dokonywanie czynności prawnych oraz zaciąganie zobowiązań w zakresie określonym
w pełnomocnictwach.
5) Wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zadań zleconych oraz zadań własnych zgodnie z upoważnieniami.
6) Nadzór nad prowadzoną w Ośrodku gospodarką finansową.
7) Zatwierdzanie sprawozdań z realizacji zadań statutowych oraz wykonanie budżetu.
8) Składanie Radzie Miejskiej corocznego sprawozdania z działalności Ośrodka
oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej.
9) Koordynacja różnych form pomocy społecznej na terenie działalności Ośrodka.
10) Pozyskiwanie funduszy na działalność Ośrodka.
11) Współpraca z instytucjami, organizacjami społecznymi.
12) Nadzorowanie i koordynowanie realizacji projektów finansowych ze środków pomocowych.
2. Do zadań Zastępcy Kierownika należy w szczególności:
1) Nadzorowanie organizacji pracy i realizacji zadań Ośrodka.
2) Reprezentowanie Ośrodka wobec organów administracji, instytucji i osób trzecich.
3) Zapewnienie terminowego i zgodnego z prawem prowadzenia spraw.
4) Wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia Burmistrza Miasta i Gminy Strzelin.
5) Koordynowanie prac związanych z tworzeniem planów, potrzeb w zakresie zadań realizowanych przez Ośrodek.
6) Przygotowywanie danych do sprawozdań.
7) Realizacja innych zadań zleconych przez Kierownika wynikających z działań Ośrodka.
8) Zastępowanie Kierownika Ośrodka w czasie jego urlopu, choroby lub innej nieobecności.
9) Bezpośredni nadzór nad pracą Sekcji Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego.
3. Do zadań Głównego Księgowego należy.
1) Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami.
2) Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi w sposób oszczędny i racjonalny.
3) Dokonywanie kontroli kompleksowości i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
4) Sporządzanie sprawozdań finansowych, analiz i bilansów.
5) Planowanie, organizacja i nadzór nad pracami sekcji finansowo – księgowej.
6) Nadzorowanie funkcjonowania kasy Ośrodka.
7) Dokonywanie kontroli wewnętrznej.
IV Wewnętrzna struktura organizacyjna oraz zakres działań poszczególnych sekcji
§8
1. Struktura Ośrodka
W celu sprawnej realizacji zadań statutowych Ośrodka wyodrębniono następujące sekcje
i samodzielne stanowiska:
1) Sekcja Pomocy Środowiskowej.
2) Sekcja Świadczeń.
3) Sekcja Usług Opiekuńczych.
4) Sekcja Świadczeń Rodzinnych.
5) Sekcja Funduszu Alimentacyjnego.
6) Sekcja Dodatków Mieszkaniowych.
7) Sekcja Finansowo – Księgowa.
8) Sekretariat i pracownicy obsługi.
9) Sekcja Projektów Unijnych.
10) Informatyk.
11) Radca prawny.
2. W skład Ośrodka wchodzi również:
1) Placówka wielofunkcyjna:
a) Dom Dziennego Pobytu,
b) Jadłodajnia,
c) Świetlica dla osób starszych,
d) Klub Seniora.
2) Świetlica Środowiskowa.
3) Punkt Informacyjno – Konsultacyjny Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
§9
Zadania poszczególnych sekcji:
1. Sekcja Pomocy Środowiskowej
Sekcja Pomocy Środowiskowej składa się z 11 rejonów opiekuńczych obsługiwanych przez 11 pracowników socjalnych zgodnie z zasadą 2 tys. mieszkańców na jednego pracownika socjalnego.
Do zakresu działania pracownika socjalnego w rejonie należy:
1) Znajomość przepisów, wytycznych, rozporządzeń, obowiązujących na powierzonym
stanowisku.
2) Rozpoznawanie środowiska do zadań z zakresu pomocy społecznej.
3) Ustalenie planu udzielania pomocy zadań własnych i zleconych wg posiadanych możliwości
i uprawnień.
4) Przeprowadzanie wywiadów rodzinnych (środowiskowych) wywiadów kontrolnych, alimentacyjnych, kart informacyjnych – dla różnych instytucji.
5) Wspomaganie osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu możliwości pełnej aktywności społecznej.
6) Współdziałanie z grupami i społecznościami lokalnymi mające na celu rozwijanie w nich zdolności do samodzielnego rozwiązywania własnych problemów.
7) Organizowanie różnorodnych form pomocy, a także udziału w rozwijaniu infrastruktury odpowiadającej zmieniającym się potrzebom społecznym.
8) Zapobieganie procesowi marginalizacji osób i grup, a także przeciwdziałaniu negatywnym zjawiskom w środowisku lokalnym.
9) Przeciwdziałanie praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę lub grupę.
10) Udzielanie osobom, rodzinom pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach
i dostępnych formach pomocy.
11) Przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej.
12) Współdziałanie z Rejonowym Urzędem Pracy, Pracodawcami, Służbą zdrowia, Szkołami, Organizacjami Społecznymi, Stowarzyszeniami, Radnymi, Sołtysami, Kościołem Katolickim
i innymi kościołami, związkami wyznaniowymi i fundacjami w zakresie zadań pomocy społecznej.
13) Szczegółowe obowiązki i uprawnienia poszczególnym pracownikom socjalnym określa Kierownik w zakresie obowiązków.
2. Sekcja Świadczeń
W skład świadczeń wchodzi 2 pracowników. Do zadań pracowników należy:
1) Przygotowanie decyzji administracyjnych:
- zasiłków stałych;
- zasiłków okresowych;
- pomocy w postaci dożywiania:
2) Prowadzenie akt podopiecznych korzystających z różnych form pomocy.
3) Naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i prowadzenie w tym zakresie
dokumentacji.
4) Rozpoznawanie potrzeb i ich analiza.
5) Przygotowywanie sprawozdań informacji dotyczących wykonania lub planowania pomocy
w ramach zadań zleconych.
6) Przygotowywanie list wypłat zasiłków z zadań zleconych.
7) Kompletowanie dokumentów do domów pomocy społecznej i wydawanie ustaleń
o odpłatności za dom.
8) Wydawanie postanowień w sprawie udzielania pomocy kombatantom i prowadzenie
w tym zakresie dokumentacji.
9) Prowadzenie dokumentacji dot. kierowania podopiecznych i innych osób na komisje
ds. inwalidztwa i zatrudnienia.
10) Przygotowanie decyzji administracyjnych dotyczących:
- zasiłków celowych;
- zasiłków celowych specjalnych;
11) Wnioskowanie o renty wyjątkowe.
12) Występowanie do sądu o alimenty.
13) Wnioskowanie do Komisji Alkoholowej przy Burmistrzu Miasta i Gminy w Strzelinie
w sprawie podjęcia leczenia przez klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Strzelinie wymagających w tym zakresie pomocy.
14) Udzielanie schronienia, posiłku, pomocy odzieżowej osobom tego pozbawionym.
15) Sprawowanie pogrzebu.
16) Pokrywanie wydatków na świadczenia zdrowotne.
17) Przygotowywanie list wypłat zasiłków z zadań własnych.
18) Sporządzanie sprawozdań, pisemnych informacji dotyczących wykonania lub planowania pomocy w ramach zadań własnych.
19) Współpraca z dyrektorami szkół, pedagogami w sprawie organizowania dożywiania dzieci
w szkołach.
3. Sekcja Usług Opiekuńczych
Usługi opiekuńcze prowadzi i nadzoruje pracę opiekunek domowych Kierownik Sekcji Usług Opiekuńczych, który wykonuje również zadania dot. spraw osobowych pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie. Liczba etatów opiekunek domowych uzależniona jest
od potrzeb w środowisku opiekuńczym (podopiecznych).
Do zakresu usług opiekuńczych należy:
1) Zapewnienie pomocy usługowej osobom samotnym, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione.
2) Zapewnienie pomocy usługowej osobom, które wymagają pomocy innych osób, a rodzina nie może takiej pomocy udzielić.
3) Szukanie nowych rozwiązań zmierzających do usprawnienia usług opiekuńczych.
4) Aktywizowanie środowiska w miejscu zamieszkania podopiecznego do sprawowania opieki.
5) Ustalanie harmonogramu pracy opiekunek.
6) Rozliczanie opiekunek z pracy, przeprowadzanie w tym zakresie kontroli i sporządzanie notatek służbowych.
7) Ustalanie stałych zastępstw przypadku choroby opiekunki.
8) Ustalanie czynności opiekuńczych u podopiecznych objętych pomocą usługową.
9) Przygotowanie przywarsztatowe opiekunek do wykonywania czynności opiekuńczych
w środowisku.
10) Przeprowadzanie szkoleń instruktażowych w zakresie świadczeń usługowych.
11) Prowadzenie dokumentacji podopiecznych objętych pomocą usługową. Wydawanie w tym zakresie decyzji.
12) Współdziałanie z Służbą Zdrowia, Radnymi, Sołtysami, Rejonowym Urzędem Pracy, pracodawcami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami w zakresie pomocy społecznej.
13) Organizacja specjalistycznych usług opiekuńczych.
W zakresie spraw osobowych pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej:
1) Prowadzenie spraw osobowych pracowników GOPS w Strzelinie.
2) Sporządzanie analiz kadrowych i sprawozdawczości statystycznej w tym zakresie.
3) Kontrola przestrzegania porządku i dyscypliny pracy.
4) Prowadzenie spraw z zakresu doskonalenia zawodowego pracowników.
5) Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników przepisów bhp i ppoż. oraz tajemnicy
państwowej i służbowej.
6) Organizowanie okresowych badań pracowniczych, szkoleń z zakresu przepisów bhp
i ppoż.
7) Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
4. Sekcja Świadczeń Rodzinnych
W skład sekcji wchodzi 2 pracowników. Do zadań sekcji należy:
1) Przyjmowanie i kompletowanie dokumentacji dotyczącej świadczeń rodzinnych.
2) Ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych i opiekuńczych.
3) Wydawanie decyzji administracyjnych na:
a) Zasiłek rodzinny wraz z dodatkami,
b) Świadczenia opiekuńcze.
4) Opłacanie składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe.
5) Sporządzanie listy wypłat na wyżej wymienione świadczenia.
6) Podpisywanie wyżej wymienionych decyzji zgodnie z udzielonym upoważnieniem w tym zakresie.
7) Planowanie środków na wypłatę świadczeń rodzinnych i opiekuńczych oraz sporządzanie informacji i sprawozdań z zakresu działań Działu.
8) Wydawanie zaświadczeń na wniosek osoby zainteresowanej o korzystaniu
lub nie korzystaniu z tej formy pomocy.
9) Wprowadzanie danych do systemu informatycznego, nadawanie numerów identyfikacyjnych.
5. Sekcja Funduszu Alimentacyjnego
W skład sekcji wchodzi 2 pracowników obsługujących fundusz alimentacyjny. Do zadań sekcji należy:
1) Przyjmowanie wniosków wraz z wymaganą dokumentacją.
2) Ustalanie prawa do świadczeń funduszu alimentacyjnego oraz przygotowywanie w tym zakresie decyzji administracyjnych.
3) Sporządzanie list wypłat.
4) Wprowadzanie danych do systemu informatycznego.
5) Prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych w tym:
a) Przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych,
b) Odbieranie oświadczeń majątkowych,
c) Prowadzenie korespondencji z komornikiem, urzędem pracy, prokuraturą, sądem, organami właściwymi dłużników i wierzycieli.
6) Naliczanie odsetek od wypłaconych świadczeń oraz podział należności wyegzekwowanych od dłużników alimentacyjnych.
7) Przygotowywanie decyzji dla dłużników o zwrocie należności oraz upomnień i tytułów wykonawczych.
8) Przekazywanie informacji do biura informacji gospodarczych.
9) Ustalanie świadczeń nienależnie pobranych.
6. Sekcja naliczania Dodatków Mieszkaniowych
W skład sekcji wchodzi 2 pracowników. Do zadań sekcji należy:
1) Przyjmowanie wniosków od osób zainteresowanych ubiegających się o przyznanie
dodatku mieszkaniowego.
2) Udzielanie wszechstronnej informacji interesantom w sprawie pomocy mieszkaniowej.
3) Naliczanie dodatków.
4) Wydawanie decyzji.
5) Wprowadzenie danych do komputera i wydawanie decyzji administracyjnych
w przedmiotowej sprawie.
6) Przygotowywanie list płac – dodatków mieszkaniowych.
7) Sporządzanie przelewów do administratorów budynków.
8) Prowadzenie dokumentacji w zakresie dodatków.
7. Sekcja Finansowo - Księgowa
Sekcja Finansowo - Księgowa składa się z Głównego Księgowego, 2 Księgowych i Kasjera. Do zadań Sekcji Finansowo – Księgowej należy:
1) Opracowanie rocznego projektu planu finansowego i harmonogramu kwartalnego.
2) Realizacja wydatków wynikających z charakteru działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym.
3) Przyjmowanie i ewidencjonowanie wpływów na konta Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie z tytułu dochodów samorządowych, zwrotu wydatków
i innych rozliczeń.
4) Dokonywanie kontroli dokumentów wpływających do księgowości, a następnie ich akceptacja, dekretacja, kompletowanie, księgowanie i wykonywanie innych czynności wynikających z ustaw.
5) Prowadzenie urządzeń księgowych syntetycznych i analitycznych zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości.
6) Dokonywanie wszystkich czynności wynikających z tytułu wynagrodzenia za pracę
i innych świadczeń związanych z pracą tj.: sporządzanie list płac, list dofinansowania
z ZFŚS i ekwiwalentów.
7) Wykonywanie wszystkich rozliczeń z : ZUS-em, Urzędem Skarbowym, Urzędem Pracy, NFOZ, Urzędem Statystycznym i innych czynności wynikających z płac np. wydawania zaświadczeń o zarobkach oraz zaświadczeń emerytalno – rentowych.
8) Prowadzenie kompletnej dokumentacji płacowej i zasiłkowej.
9) Prowadzenie kasowej obsługi świadczeniobiorców Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie oraz wykonywanie innych czynności kasowych wynikających
z ustaw, rozporządzeń i zarządzeń.
10) Czuwanie nad terminowym regulowaniem zobowiązań i windykacją należności.
11) Prowadzenie szczegółowych rozliczeń przypisów i odpłatności z tytułu usług opiekuńczych wykonywanych na rzecz podopiecznych.
12) Prowadzenie urządzeń księgowych związanych z gospodarką, zakładowym funduszem świadczeń socjalnych.
13) Wykonywanie czynności wynikających z instrukcji inwentaryzacyjnej.
14) Sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie.
15) Przygotowywanie wniosków odnośnie zmian w planie finansowym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie.
16) Opracowanie i aktualizowanie wewnętrznych instrukcji sekcji dotyczących rachunkowości.
17) Przygotowanie projektów zarządzeń dotyczących polityki rachunkowości.
18) Sporządzanie bilansu rocznego.
8. Sekretariat i pracownicy obsługi
Sekretariat obsługuje jeden pracownik, do którego obowiązków należy:
1) Prowadzenie spraw związanych z obsługą klientów
2) Przyjmowanie podań;
3) Wydawanie decyzji;
4) Przygotowywanie korespondencji do wysłania;
5) Przynoszenie korespondencji z poczty;
6) Inne zadania zlecone przez kierownika.
Do zadań pracownika gospodarczego (sprzątającego) należy:
1) Sprzątanie pomieszczeń;
2) Utrzymanie w czystości obejścia;
3) Wykonywanie drobnych napraw;
4) Otwieranie, zamykanie i zabezpieczanie pomieszczeń.
9. Sekcja Projektów Unijnych
W skład sekcji wchodzi pracownik do spraw funduszy unijnych. Do zadań Sekcji należy przygotowywanie wniosków związanych z pozyskiwaniem środków unijnych, realizacja projektów oraz ich rozliczanie.
10. Informatyk
Do zadań informatyka należy w szczególności:
1) Nadzór nad funkcjonowaniem systemów informatycznych.
2) Tworzenie, wdrażanie, rozwój i eksploatacja systemów informatycznych z uwzględnieniem obowiązujących przepisów.
3) Nadzór nad bezpieczeństwem przechowywania danych na nośnikach elektronicznych.
4) Prowadzenie wymaganej dokumentacji.
11. Radca prawny
Do zadań radcy prawnego należy w szczególności:
1) Przygotowywanie opinii prawnych związanych z funkcjonowaniem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie, a także z realizowanymi zadaniami statutowymi.
2) Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych, uchwał, zarządzeń, umów, porozumień.
3) Udzielanie porad prawnych pracownikom.
12. Placówka wielofunkcyjna
Placówka wielofunkcyjne stanowi środowiskową formę pomocy służącą do utrzymania osób w ich naturalnym środowisku i przeciwdziałaniu instytucjonalizacji.
Obsługę placówki stanowią: Kierownik świetlicy, sprzątaczka, pomoc kuchenna. W skład placówki wchodzi Dom Dziennego Pobytu, Jadłodajnia, Świetlica, Klub Seniora. Do zadań placówki należy
w szczególności:
1) Zapewnianie dziennej opieki zwłaszcza osobom w wieku emerytalnym oraz samotnym
o zmniejszonej sprawności psychofizycznej.
2) Organizowanie różnych form wypoczynku i rekreacji.
3) Zapewnianie gorącego posiłku dla wyżej wymienionych osób.
4) Integracja osób starszych, samotnych ze środowiskiem lokalnym poprzez organizowanie
i uczestniczenie w rozmaitych imprezach kulturalnych i edukacyjnych.
5) Informowanie klientów, osób zainteresowanych i przedstawicieli środowiska lokalnego
o dostępnych formach pomocy i zasadach ich przyznawania.
6) Sporządzanie planów pracy, analiz i sprawozdań merytorycznych,
7) Współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie.
8) Prowadzenie wymaganej dokumentacji.
9) Wydawanie obiadów dla osób, którym decyzją przyznano pomoc.
10) Organizowanie spotkań uczestników Klubu Seniora.
13. Świetlica Środowiskowa
Obsadę świetlicy stanowią: starszy wychowawca - koordynator, 3 wychowawców, psycholog. Świetlica Środowiskowa przeznaczona jest dla dzieci z rodzin zagrożonych alkoholizmem, niewydolnych wychowawczo, rodzin rozbitych, rodzin w których występuje przemoc, dzieci
i młodzieży zagrożonych narkomanią,
Za właściwe funkcjonowanie świetlicy odpowiada starszy wychowawca - Koordynator.
14. Punkt Informacyjno – Konsultacyjny Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
Obsadę Punktu stanowi psycholog, terapeuta, pedagog, pracownik socjalny. Punkt służy ofiarom
i sprawcom przemocy. Celem jest zmniejszenie rozmaitych zjawisk przemocy w rodzinie i zwiększenie społecznej wrażliwości w sprawy przeciwdziałania przemocy.
V Postanowienia końcowe
§10
Organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracowników określa Regulamin Pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie ustalony przez Kierownika.
§11
Zasady wynagradzania pracowników GOPS w Strzelinie reguluje Regulamin Wynagrodzeń ustalony przez Kierownika.
§12
Obieg, rejestracja, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się na zasadach określonych w Instrukcji Kancelaryjnej.
§13
Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelinie wchodzi w życie
z dniem podpisania przez Burmistrza Miasta i Gminy Strzelin.